PSY101-Introduction to Psychology I (Psikolojiye Giriş I) (Zorunlu) (4-0 ) 4
Bu ders, psikoloji bilimini tanıtmaktadır. Bu ders psikolojinin temel konularını kapsayan iki ders serisinin ilk dersidir. Psikoloji, farklı alanlardaki insan davranışının bilimsel anlayışını sorgulayan geniş bir alandır. Bu ders, psikoloji biliminin bir parçası olan konulara, kavramlara, yaklaşımlara ve terminolojiye bir giriş niteliğindedir. Bu derste psikolojide araştırma yöntemleri, duyum, algı, öğrenme, biliş ve psikolojinin biyolojik yönleri tanıtılmaktadır. Psikolojideki etik davranış ilkeleri açıklanmaktadır.
PSY113-Research Methods I (Araştırma Yöntemleri I) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı öğrencinin psikolojide kullanılan araştırma yöntemleri hakkında bilgi edinmesini ve bilimsel bir araştırma yapmak için deneyim kazanmasını sağlamaktır. Dersin içeriğinde araştırma yöntemlerinin temel ilkeleri, hipotez geliştirme, etik konular, sistematik gözlem, öz-bildirim ölçekleri, bir araştırma aracının geçerlik ve güvenirliği gibi konular yer almaktadır. Ayrıca, APA kurallarının öğrenilmesi beklenmektedir.
PSY102-Introduction to Psychology II (Psikolojiye Giriş II) (Zorunlu) (4-0 ) 4
Bu ders psikolojinin temel konularını kapsayan iki ders serisinin ikincidir. Psikoloji, farklı alanlardaki insan davranışının bilimsel anlayışını sorgulayan geniş bir alandır. Bu ders, psikoloji biliminin bir parçası olan konulara, kavramlara, yaklaşımlara ve terminolojiye bir giriş niteliğindedir. Bu derste aşağıdaki konular ele alınacaktır: Zeka, İnsan Gelişimi, Duygu ve Motivasyon, Sosyal Psikoloji, Psikolojik Bozukluklar ve Kişilik.
PSY114-Research Methods II (Araştırma Yöntemleri II) (Zorunlu) (4-0 ) 4
Bu ders iki derslik bir serinin devamı olarak psikolojide araştırma yöntemlerini işlemeye devam etmekte ve psikolojideki nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kapsamaktadır. Bu derste, psikolojik araştırmalardaki ileri düzey kavramlar anlatılmaktadır. Öğrenciler ilgi alanlarında basit bir araştırma tasarlayarak ve yaparak araştırma yöntemleri konusunda deneyim kazanmaktadırlar.
PSY215-Statistics for Psychology I (Psikoloji için İstatistik I) (Zorunlu) (3-2) 4
Dersin temel amacı Psikoloji’de kullanılan istatistiksel analizler için temel kavramların tanıtılmasıdır. Bu ders, iki bölümlük bir bütünün ilk bölümüdür. Bu dersin amacı, öğrencileri sosyal bilimler bağlamında istatistiğin temel kavramlarıyla tanıştırmaktır. Bu amaca ulaşmak için öğrencilere veri düzenleme, derleme, sunma ve çözümlemeye ilişkin istatistik becerileri kazandırılacaktır. Öğrencilerin, istatistiki işlemler altında yatan mantığı kavramaları ve kavrayışlarını hipotez test etme aracılığıyla sosyal bilimler araştırmalarına uygulamaları beklenmektedir. Dersin içeriğinde bir grup sayının tablo ve grafik halinde gösterilmesi, merkezi eğilim ölçüleri ve değişkenlik, Z- değerleri, normal dağılım, populasyon ve örneklem, olasılık, korelasyon ve regresyon, ve ki kare testi konuları yer almaktadır. Dersin laboratuvar dersinde ise ilgili konuların SPSS programında uygulaması yapılmaktadır.
PSY221-Developmental Psychology I (Gelişim Psikolojisi I) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı öğrenciye yaşamın başlangıcından ergenliğe kadar olan başlıca bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişim süreçlerinin bilimsel olarak açıklanmasıdır. Bu ders, insan gelişiminin fiziksel, bilişsel ve psikososyal boyutlarındaki değişim ve sürekliliğin ekolojik bir yaklaşımla araştırılmasını içeren iki dönemlik bir dersin ilk bölümüdür. Öğrencinin hem çoğu kişide görülen gelişim sürecini hem de kişilere özgü gelişimsel farklılıkları anlamasının üstünde durulmaktadır. Doğum, bebeklik, okul öncesi dönem ve çocukluk dönemi çeşitli teoriler ışığında çalışılmaktadır. Bu dersin içeriği biyolojik ve çevresel faktörler; doğum öncesi gelişim, doğum, yenidoğan süreçleri; bebeklikte fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; erken dönem ve orta dönem çocuklukta fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim konularını kapsamaktadır.
PSY243-Clinical Psychology I (Klinik Psikoloji I) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu ders Klinik Psikoloji alanına giriş niteliği taşımaktadır. Bu derste öğrencilerin bilim ve uygulama alanı olarak klinik psikolojinin tanımı ve kapsamı; klinik psikolojinin uluslararası ve Türkiye’deki gelişimi; klinik psikolojinin araştırma konuları, klinik psikolojide etik ve güncel konular gibi başlıklarda bilgilenmesi amaçlanır. Dersin içeriği klinik psikolojinin tarihi; yakın tarih araştırmaları; psikodinamik, bilişsel-davranışsal, hümanistik ve aile sistemleri gibi temel kuramlar; bilişsel ve kişilik değerlendirme; psikopatalojik görüşme gibi konuları kapsamaktadır.
PSY251-Social Psychology I (Sosyal Psikoloji I) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı diğer insanların etkileriyle biçimlenen insan davranışını, kişiler arası ilişkileri incelemek, temel sosyal psikoloji kuramlarını tanıtmak, öğrencilerin bu temel kuramlar ışığında günlük yaşama bunların yansımalarını yakalama ve uygulamaya yansıtma becerilerini geliştirmektir. Sosyal psikoloji, duygularımızın, davranışlarımızın ve düşüncelerimizin sosyal yapı ve süreçten nasıl etkilendiğini anlamaya yönelik bir disiplindir. İki dönemlik bir dersin ilk kısmı olan bu ders, sosyal etkileşim odaklıdır. Kuramsal çerçevenin sosyal yapı ile ilişkisi ve alan araştırmalar kültürler arası bir perspektif ile aktarılır. Bu dersin içeriği, belirtilen konu başlıklarından oluşmaktadır: Alanın tarihsel süreci, ana kuramsal ve yöntemsel konular, sosyal biliş, kalıp yargılar, ön yargı ve ayrımcılık, sosyal ve kültürel bağlamda benlik.
PSY216-Statistics for Psychology II (Psikoloji için İstatistik II) (Zorunlu) (3-2) 4
Dersin temel amacı Psikoloji’de kullanılan istatistiksel analizler için temel yöntemlerin uygulamalarının öğretilmesidir. Dersin içeriğinde hipotez testi, istatistiksel olarak anlamlılık, t-testi, varyans analizi ve faktör analizi konuları yer almaktadır. Dersin laboratuvar dersinde ise ilgili konuların SPSS programında uygulaması yapılmaktadır.
PSY222-Developmental Psychology II (Gelişim Psikolojisi II) (Zorunlu) (4-0) 4
PSY 222 dersi PSY 221 Gelişim Psikolojisi I dersinin ikinci kısmını oluşturmaktadır. Bu dersin amacı orta çocukluk döneminden ölüme kadar olan başlıca bilişsel, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişim süreçlerinin incelenmesidir. Bu dersin içeriği ergenlikte fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; genç, orta ve geç yetişkinlikte fiziksel, bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim; ölüm ve yas konularını kapsamaktadır.
PSY252-Social Psychology II (Sosyal Psikoloji II) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı Sosyal Psikoloji I dersinin devamı olarak diğer insanların etkileriyle biçimlenen insan davranışını, kişiler arası ilişkileri incelemek, temel sosyal psikoloji kuramlarını daha detaylı olarak tanıtmak ve ele almak, öğrencilerin bu temel kuramlar ışığında günlük yaşama bunların yansımalarını yakalama ve uygulamaya yansıtma becerilerini geliştirmektir. Bu dersin içeriği, kişilerarası çekim, yakın ilişkiler, kişilerarası saldırganlık, tutumlar, sosyal etki, ikna etme ve tutum değişikliği, uyum, liderlik ve güç, grup süreçleri, örgütsel dinamikler ve çevresel psikoloji konu başlıklarını kapsamaktadır.
PSY282-Experimental Psychology I: Perception (Deneysel Psikoloji I: Algı) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu ders duyumsamanın temellerine, fizyolojisine ve anotomisine giriş yapmaktadır. Dünyayı nasıl duyumsadığımız ve vücudun duyuları nasıl yorumladığı vurgulanmaktadır. Nesnelerin, yüzlerin ve çevrenin algısı ile birlikte hareket, renk ve derinlik algısına yönelik olan davranışsal yaklaşımları tartışmak önemlidir. Duyumsama ve algının prensipleri üzerine uygulamalı örnekler ders boyunca verilecektir.
PSY331-Testing and Measurement in Psychology (Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme) (Zorunlu) (3-2) 4
Bu ders üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, psikolojik testlere giriş yapılır ve testler ve ölçümler hakkında bilgi edinme, psikolojik yapıları tanımlama ve ölçme, test etme ve toplumu ölçme amaçlamaktadır. Dersin ikinci bölümünde, ölçekler, dönüşümler, normlar, güvenilirlik, geçerlilik ve madde analizi gibi konuların tanıtımı ile birlikte psikolojik ölçüm prensipleri ele alınmaktadır. Dersin son bölümü, öğrencilere gelişmekte olan yetenek, ilgi ve kişilik ile ilgili ölçümlerin temellerini ve uygulamalarını tanıtmak için tasarlanmıştır.
PSY335- Theories of Personality (Kişilik Kuramları) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu dersin amacı öğrenciye kişilik, kişiliğin ölçülmesi, kişilik testleri, ve çeşitli kişilik kuramları konularında bilgi sağlamaktır. Bu dersin içeriği kişiliğin tanımı; ölçme yöntemleri; objektif ve projektif testler; ve Freud, Adler, Jung, Rogers, Erikson, Bandura, Skinner, Cattell ve Eysenck gibi farklı kuramcıların yaklaşımları konularını içermektedir.
PSY341-Industrial and Organizational Psychology (Endüstri ve Örgüt Psikolojisi) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı öğrencilere endüstri ve örgüt psikolojisini tanıtmak ve onların, endüstri/örgüt psikolojisi alanında çalışan psikologların görevleri, sorumlulukları ve kullandıkları yöntemler hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. Dersin ana başlıkları endüstri ve örgüt psikolojisinin tarihsel gelişimi ve araştırma yöntemleri, iş analizi, personel seçme ve yerleştirme süreçleri ve yöntemleri, ihtiyaç analizi ve eğitim, performans değerlendirmesi ve geri bildirimi, motivasyon, liderlik, kurumsal ortamlarda grup içi ve gruplar arası süreçler, kurumsal yapılar ve değişim, iş doyumu, iş yerine zarar veren çalışan davranışları, olumlu çalışan tutumları, iş-aile dengesi ve çatışması ve iş yerinde stres ve başa çıkma yolları olarak sıralanabilir.
PSY381-Experimental Psychology II: Learning (Deneysel Psikoloji II: Öğrenme) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu ders öğrenme ve davranışın temel prensiplerine bir giriş niteliğindedir. Davranış analizleri hakkında kuram ve öğrenme stillerini; öğrenme konusunda çeşitli davranışsal önermelerini; bilimsel deneylerin konu, yöntem ve sonuçlarını; ve bunların kuramsal gelişmelere ya da günlük yaşamda uygulama alanlarına katkılarını ele almaktadır. Bu dersin içeriği öğrenmenin temel ilkeleri ve öğrenme çeşitleri; araştırma yöntemleri; klasik koşullama, edimsel koşullama; pekiştirme kuramı; sönme ve uyaran kontrolü; kaçma, kaçınma ve ceza; ve bilişsel öğrenme konularını kapsamaktadır.
PSY342-Psychopathology (Psikopatoloji) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu derste, psikolojik bozukluklarla ilgili olan kuramsal bakış açıları, tanımlar, epidemiyoloji, tanı teknikleri, klinik örüntüler, açıklamalar ve tedavi yöntemleri DSM-IV-TR ve DSM-5 çerçevesinde anlatılmaktadır. Psikopatolojinin fizyolojik, psikolojik ve sosyo-kültürel bağlamda anlaşılmasına çalışılacaktır. Dersin içeriği anormal davranışın tanımı, nedenleri, sınıflandırılması be belirlenmesi; duygu durum bozuklukları; kaygı bozuklukları ve obsesif-kompulsif bozukluk; akut ve travma sonrası stres bozuklukları; disosiyasyon ve somatizasyon bozuklukları; kişilik bozuklukları; beslenme ve yeme bozuklukları; madde ve bağımlılık bozuklukları; cinsel bozukluklar; ve şizofreni ve diğer psikotik bozukluklar konularını kapsamaktadır.
PSY346-Clinical Psychology II: Observation and Interview Techniques (Klinik Psikoloji II: Gözlem ve Görüşme Teknikleri) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu ders Klinik Psikoloji I dersinin devamı niteliğindedir ve bu dersi alan öğrencinin PSY 243 Clinical Psychology I dersini almış olması zorunludur. Bu ders öğrencinin görüşme, gözlem ve becerilerini kuramsal ve pratik olarak ilerletmesini amaçlar. Ayrıca bu ders kapsamında ilgili etik konular ele alınmaktadır. Süpervizyon altında her öğrencinin ilk görüşme yapması beklenmektedir.
PSY388-Physiological Psychology (Fizyolojik Psikoloji) (Zorunlu) (4-0) 4
Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik ve fizyolojik temelleri ile ilgili olan psikoloji dalını tanıtmayı amaçlamaktadır. Fizyolojik psikolojide uyku, duygu, öğrenme ve hafıza gibi çok sayıda odak alanı vardır. Ders boyunca beyin ve davranışla ilgili ampirik ve pratik yaklaşımlar tartışılmaktadır.
PSY405-Cognitive Psychology (Bilişsel Psikoloji) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı öğrencilere bilişsel süreçleri tanıtmaktır. Dersin içeriği bilişsel nörobilim, dikkat, bellek, kısa süreli bellek, uzun süreli bellek, episodik ve semantik bellek, kodlama ve geri çağırma, bilgi, görsel imgelem, imgelem ve beyin, problem çözme, karar verme ve düşünmenin fizyolojisi gibi bilişsel süreçleri kapsamaktadır.
PSY411-Health Psychology (Sağlık Psikolojisi) (Zorunlu) (4-0) 4
Dersin amacı sağlık ve hastalık kavramları, sağlık sorunlarında kişiliğin rolü, hastalığın toplumsal bağlamı, sağlık ve hastalık imgeleri, stres ve sağlık, çevre ve sağlık, sağlık psikolojisinde araştırma yöntemleri ve hizmetler gibi konuları incelemektir. Bu dersin içeriği sağlık psikolojisinin tanımı, sağlık çalışmalarını yürütülmesi, sağlık bakımı arama, medikal tavsiyelere bağlılık, stresi tanımlama ve ölçme, stres ve sağlık ilişkisi konularını kapsamaktadır.
PSY407-Summer Practice (Yaz Stajı) (Zorunlu) (0-0) 0
Öğrencilerin uzmanlaşmak istedikleri psikoloji alanını seçmeleri ve sonrasında yaz stajını bu alanda gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Departman tarafından öğrencilere bu konu için bir danışman atanacaktır.
PSY310-Psychological Assessment (Psikolojik Değerlendirme) (Seçmeli) (3-0) 3
Dersin amacı yaygın şekilde klinik uygulamalarda kullanılan özbildirim ölçekleri ve projektif testlerin uygulama, puanlama, yorumlama, raporlamasına ilişkin becerinin öğrencilere kazandırılmasıdır. Ders, yetişkinlerde kişiliği ve psikopatolojileri değerlendiren testlere ilişkin teorik ve pratik bilgi sağlamaktadır. Ek olarak ders kapsamında ölçeklerin psikometrik özelliklerinin anlatıldığı makaleler tartışılacaktır.
PSY322-Developmental Psychopathology (Gelişimsel Psikopatoloji) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu ders çocukluk ve ergenlik döneminde görülen psikolojik bozukluklarla ilgilidir. Bu ders kapsamında çocuk ve ergenlere yönelik psikopatoloji ele alınmaktadır.
PSY338-Psychology of Gender (Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu dersin amacı cinsiyete ilişkin temel bakış açılarını, teorileri, araştırma bulgularını ve tartışmaları sunmaktır. Derste toplumsal cinsiyet gelişiminin biyolojik kökenleri, toplumsal cinsiyet stereotiplerinin içeriği ve kökenleri, kişilerarası ilişkilerde toplumsal cinsiyet sorunları, işyerinde cinsiyetçilik ve kadına yönelik şiddet gibi konular ele alınacaktır. Cinsiyet rollerine ilişkin kültürel çeşitlilik ve kadın ya da erkek olmanın getirdiği kültürel anlamlar da tartışılacak.
PSY401-Cross-Cultural Psychology (Kültürlerarası Psikoloji) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu ders öğrencilere kültürler arası psikoloji anlayışını kazandırmayı ve onları sırasıyla teorik ve uygulamalı bakış açılarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, kültürlerarası benzerlik ve farklılıkları vurgulayan teoriler ve bunların pratik sonuçları tartışılacaktır.
PSY403-Leadership (Liderlik) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu dersin amacı özellikle Endüstri ve Örgüt Psikolojisi ve/veya Örgütsel Davranış alanlarında uzmanlaşmak isteyen öğrenciler için liderliğin doğası, liderliğin temel kuramları ve spesifik alanlarda liderlik gibi konularda derin bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin liderlik süreçlerinde çevresel ve kişilik özelliklerinin etkileri, liderliğe yönelik kuramlar ile Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanında bu kuramların ampirik bulguları ve insan kaynakları yönetimi alanında bu modellerin uygulamaları gibi konularda donanım sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin çeşitli örgütsel ve kültürel bağlamlardaki liderlik uygulamalarına dair görüşlerini eleştirel bakış açıları ile zenginleştirmeleri beklenmektedir. Bu dersin kapsamında liderlik araştırmalarında kullanılan başlıca yöntemler, liderlikte bireysel farklılıklar, dönüşümcü ve karizmatik liderlik, ilişki odaklı liderlik, liderlikte takipçi odaklı yaklaşımlar, liderlik ve cinsiyet, ve liderlik ve kimlik gibi konular yer almaktadır.
PSY404-Cross-Cultural Approaches in Industrial and Organizational Psychology (Endüstri/Örgüt Psikolojisinde Kültürlerarası Yaklaşımlar) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders, öğrencilere kültürler arası psikoloji, endüstriyel ve örgütsel psikoloji hakkında derinlemesine bilgi sağlamayı ve onları insan kaynakları yönetimi ile ilgili teorik ve uygulamalı bakış açılarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Ders boyunca, endüstriyel ve örgütsel psikolojik teorilerdeki kültürler arası benzerlikleri ve farklılıkları vurgulayan teoriler ve bunların pratik sonuçları ayrıntılı olarak tartışılacaktır.
PSY406-Close Relationships (Yakın İlişkiler) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders, özellikle sosyal psikoloji ve/veya aile danışmanlığı ve terapisi alanında uzmanlaşmayı hedefleyenler için, psikoloji ana dallarında kullanılan evlilikler, aileler, yakın ilişkiler, çatışma türleri ve çözüm teknikleri hakkında zamanlı, pratik ve ilgi çekici psikolojik bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.
PSY408-Human Memory (İnsan Belleği) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu dersin amacı, öğrencilere özellikle insan belleği konusunda bilgi kazandırmaktır. Bu ders psikoloji hakkında bir altyapı gerektirmektedir çünkü insan belleği Nörobilim ve Bilişsel Bilimler gibi bir çok disiplinin katkı sağladığı bir alandır. Bu derste öğrencilere bellek sisteminin alt yapıları tanıtılacaktır. Bu dersin içeriğinde bellek çalışmalarının tarihi, belleğin biyolojik yapısı, bellek üzerinde eleştirel düşünme, bellek ve yaşlanma, duyguların belleğe etkisi, yanlış bellek oluşturma ve görgü tanıklığında bellek hataları gibi konular yer almaktadır.
PSY409-Selective Topics in Social Psychology (Sosyal Psikolojide Seçme Konular) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu ders giriş niteliğindeki sosyal psikoloji derslerinde işlenemeyen konulardan seçilen değişik konuları içermek üzere tasarlanmıştır.
PSY410-Neuropsychological Tests (Nöropsikolojik Testler) (Seçmeli) (3-2) 4
Dersin amacı öğrencilere nöropsikoloji ve nöropsikolojik testler alanını tanıtmaktır. Nöropsikoloji psikolojinin sinir sistemi, beyin yapıları ve davranışsal süreçler arasındaki ilişkiyi inceleyen ve disiplinlerarası çalışan bir alandır. Bu ders teori ve pratik olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Öğrenciler nöropsikolojik testlerin bilgisini edindikten sonra bire bir uygulama şansı elde etmektedir.
PSY412-Intra- and Inter-Group Relationships ( Grup-İçi ve Gruplar-Arası İlişkiler) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders, öğrencileri grup içi ve gruplar arası ilişki teorileri ve bu teorileri destekleyen ampirik bulgularla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Özellikle, bu sosyal psikoloji alanının disiplinler arası bağlantıları ve pratik uygulamaları ders boyunca tartışılacaktır.
PSY414- Cognitive Impairments in Psychological Disorders (Psikolojik Bozukluklarda Bilişsel İşlevlerdeki Bozulmalar) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders kapsamında öğrencilere psikolojik bozuklukların bilişsel işlevler ile ilişkisi anlatılmaktadır. Herbir psikolojik bozukluk farklı bir bilişsel örüntü ve özellik göstermektedir. Psikolojik bozuklukların dikkat, bellek, öğrenme ve yürütücü işlevler gibi üst düzey bilişsel sistemler ile ilişkisi nöropsikoloji, klinik psikoloji, bilişsel nörobilim persfektifinden anlatılmaktadır. Bu dersin içeriğinde uyku bozuklukları, depresif bozukluk, kaygı bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk, travma sonrası stres bozukluğu, madde kötüye kullanım bozukluğu, bipolar bozukluk, şizofreni ve dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda beyinde meydana gelen yapısal ve nörokimyasal değişimlerin neler olduğu ve bunların bilişsel süreçler ile ilişkisi detaylı şekilde tanımlanmaktadır.
PSY415- Traffic Psychology (Trafik Psikolojisi) (Seçmeli) (3-0) 3
Ders, psikoloji lisans öğrencilerine Trafik Psikolojisi alanını tanıtmayı amaçlamaktadır. Bu derste, teorik altyapı, kavram ve gelişmeler ile uygulamalı Trafik Psikolojisi kavramları tanıtılmaktadır.
PSY416- Current Approaches in Cognitive Behavioral Psychotherapies (Bilişsel Davranışçı Psikoterapilerde Güncel Yaklaşımlar) (Seçmeli) (4-0) 4
Bilişsel Davranışçı Terapiler (BDT) şu anda en geniş çapta tanınan, uygulanan ve doğrulanmış olarak doğrulanmış psikoterapilerdir. Bu ders öğrencilere BDT ile ilgili arka plan ve teoriyi tanıtacaktır. Ayrıca öğrenciler, davranışçı terapi, bilişsel terapi, rasyonel duygusal davranış terapisi, diyalektik davranış terapisi, kabul ve kararlılık terapisi, üstbilişsel terapi, farkındalık temelli bilişsel terapi, şema terapi, motivasyonel görüşme, cinsel terapi ve aile terapisinin temel modellerini kısaca öğreneceklerdir.
PSY421-Thinking and Reasoning (Düşünme ve Muhakeme) (Seçmeli)(3-0) 3
Bu ders klasik ve çağdaş düşünme, akıl yürütme ve problem çözme teorilerini kapsar. Aynı zamanda kavram ve kategorizasyon, dil ve düşünce süreçleri, tümdengelimsel akıl yürütme, sentezleyici akıl yürütme, hipotez testi ve düşüncenin gelişimi üzerine araştırmaları kapsar.
PSY423-Independent Study in Clinical Psychology (Klinik Psikolojide Bağımsız Araştırma) (Seçmeli)(3-0) 3
Bu ders, lisans öğrencilerine klinik psikolojide bir araştırma çalışması yapma fırsatı sunmayı amaçlamaktadır. Klinik psikoloji araştırma yöntemlerinin genel bir incelemesinin ardından, öğrenciler klinik psikolojinin belirli bir konusuna odaklanarak kendi araştırma projelerini tasarlayacaklardır. Literatürün derinlemesine incelenmesinin ardından öğrenciler hipotezlerini oluşturacak, ilgili ölçüm araçlarını seçecekler ve veri toplayacaklardır. Veri toplama işleminden sonra öğrenciler verileri istatistiksel olarak analiz edecek ve sonuçlarını rapor edeceklerdir. Dönemin sonunda öğrencilerin bir araştırma makalesi yazmaları beklenmektedir.
PSY425-Independent Study in Social Industrial / Organizational Psychology (Sosyal Psikoloji ve Endüstri / Örgüt Psikolojisinde Bağımsız Araştırma) (Seçmeli)(3-0) 3
Bu ders lisans öğrencilerine bilimsel araştırma yürütülmesi ve psikoloji alanında bir araştırma makalesi hazırlanması konularında deneyim kazandırmak amacını taşımaktdır Bu ders kapsamında öğrencilere spesifik bir araştırma konusu belirlemeleri, veri toplanması ve bu verinin analizleri için uygun olan yöntemi seçmeleri ve yürüttükleri araştırmayı bilimsel bir dergiye göndermek üzere makale şeklinde hazırlamaları öğretilmektedir. Ders süresince her öğrenci sosyal veya endüstri/örgüt psikolojisi konularında kendi ilgi alanlarına uygun bir şekilde dersin öğretim üyesinin danışmanlığı altında çalışma yürütebilmaktedirler. Dönem sonunda öğrencilerin makalelerini dersi veren öğretim üyesinin önerdiği revizyonları tamamladıktan sonar, bilimsel bir dergiye gönderime hazır hale getirmeleri beklenmektedir.
PSY427-The Psychology of Attention (Dikkat Psikolojisi) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu ders, klasik ve çağdaş dikkat ve bilişsel kontrol teorilerini kapsar. Ayrıca seçici dikkat, bölünmüş dikkat, dikkatsizlik, bilişsel kontrol ve otomatisite üzerine araştırmaları da kapsar.
PSY429-The Science of Sleep (Uyku Bilimi) (Seçmeli) (3-0) 3
Ders uyku bilimine bir pencere açmaktadır. Uyku nedir, niçin uyumak zorundayız, yeterli uyku uyumazsak bunun souçları neler olabilir sorularının cevapları ders kapsamında tartışılmaktadır. Aynı zamanda uykunun nörobiyolojisi, uykunun elektrofizyolojisi ve uykuyu değerlendirmekte kullanılan yöntemler ve araçlar konuları ele alınacaktır.
PSY441-Psychology of the Self (Benlik Psikolojisi) (Seçmeli) (3-0) 3
Sosyal psikolojinin en önemli konularından biri olan “benlik” kavramı geçtiğimiz on yıllarda çok dikkat çekmiştir. Bu dersin amacı, benlikle ilgili teoriler, çalışmalar ve kavramlara kısa bir genel bakış sunmaktır. Ders, kendini tanıma, özgüven,benlik-düzenleme, benlik sunumu ve bireylerin benlik kavramlarına kültürel etkileri gibi konuları içerecektir.
PSY444-Family Therapy Approaches (Aile Terapisi Yaklaşımları) (Seçmeli)(4-0) 4
Bu ders öğrencilere aile ve çift terapisinin ilkelerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aile terapisi yaklaşımlarının tarihçesi ve aile terapisi için farklı modeller tanıtılacaktır.
PSY446-Attachement Across the Lifespan (Yaşam Boyu Bağlanma) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders öğrencilere bağlanma teorisini, tarihsel eğilimleri, uygulamaları ve pratik değerlendirme prosedürlerini tanıtacaktır. Bağlanmanın akademik çalışması, insanların nasıl yakın ilişkiler kurduğunu ve yaşam boyunca çeşitli bağlanma türlerinin nasıl etki ettiğini sistematik olarak inceler.
PSY466-Basic Therapy Techniques (Temel Terapi Teknikleri) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders, klinik psikoloji alanındaki temel ve kabul görmüş terapi tekniklerini kapsayacaktır. Amaç, klinik alanda uygulanmakta olan psikoterapilerin teorik arka planlarına genel bir bakış sağlamaktır. Teorinin, psikopatolojiler kullanılarak temel uygulamalarla birleştirilmesi amaçlanmaktadır.
PSY470-Attitudes and Attitude Change (Tutumlar ve Tutum Değişikliği) (Seçmeli) (4-0) 4
Bu ders, öğrencileri sosyal psikolojinin temel alt alanlarından olan tutum ve tutum değişikliği teorileri ve yaklaşımları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Tutumların tanımlarından ve işlevlerinden başlayarak, öğrenciler tutumların kaynakları, yapıları, işlevleri ve ölçümü hakkında derinlemesine bilgi edinme eğilimindedir. Ders boyunca, tutum değişikliği teorileri ve bunların teorik ve pratik uygulamaları tartışılır.
PSY471-Emotion (Duygu) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu ders, iki kısımdan oluşmaktadır. İlk kısmın amacı öğrencilere duygu ve duyguyla ilgili teorilerin anlatılması, cinsiyet, kültür, bilişsel süreçler gibi duyguyla ilişkili konuların işlenmesini kapsamaktadır. İkinci kısımda ise temel duyguların psikolojik bozukluklar ve psikoterapide nasıl ortaya çıktıkları ele alınacaktır.
PSY480-Theories of Psychotherapy (Psikoterapi Kuramları) (Seçmeli) (3-0) 3
Bu ders, son sınıf psikoloji öğrencilerine, psikolojik bozuklukları tedavi etmek için kullanılan çeşitli psikoterapi biçimleri (analitik, davranışsal, bilişsel, humanist vs.) hakkında bilgi vermek için tasarlanmıştır. Ders, bu yaklaşımların her birini teorik olarak ele alacak ve etik hususlarla birlikte bunların etkinliğine ilişkin ampirik kanıtları gözden geçirecektir.
PSY481-Introduction to Psychopharmacology (Psikofarmakolojiye Giriş) (Seçmeli)(3-0) 3
Bu ders öğrencilere psikofarmakoloji konusunda bilgi vermek için tasarlanmıştır. Bu ders psikofarmakolojinin temel ilkelerini kapsar: psikotrop ilaçların ne olduğu ve bu ilaçların psikolojik durumları nasıl etkilediği. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, psikopatolojik durumların tedavisinde ilaçların nasıl ve neden kullanıldığını anlayabileceklerdir.
PSY482-Selective Topics in Industrial and Organizational Psychology (Endüstri ve Örgüt Psikolojisinde Seçme Konular) (Seçmeli)(4-0) 4
Dersin amacı güncel literatürden seçme konuların sınıfta gözden geçirilmesi ve tartışılması ile birlikte öğrencilerin Endüstri ve Örgüt Psikolojisi alanındaki bilgilerinin derinleştirilmesidir. Bu dersin içeriğinde, iş motivasyonu, Motivasyonun İhtiyaçlar Kuramı, Motivasyonun Davranış-Odaklı Kuramları, Motivasyonun Bilişsel Kuramları, motivasyon ve performans arasındaki ilişki, çalışanların olumlu tutumları ve davranışları, çalışanların olumsuz tutumları ve davranışları, stres kaynakları, liderlik, iş yaşamında kişilik ve örgütsel yapı, kültür ve gelişim konuları yer almaktadır.
PSY483-Play and Culture (Seçmeli)(3-0) 3
Bu ders oyunun kültürel yönlerini öğretmek için tasarlanmıştır. Bu ders, oyunun kültürle ilişkisini, tanımını, anlamını, gelişimini, dönüşümünü, rolünü ve dilbilim ile ilişkisini ele almayı amaçlamaktadır. Bu ders boyunca siber kültür referans kültür olacaktır. Öğrencilerin siber kültür, özellikle çevrimiçi oyun kültürü ile ilgili oyun teorisini öğrenmeleri beklenmektedir.
PSY484-Selective Topics in Clinical Psychology (Klinik Psikolojide Seçme Konular) (Seçmeli)(4-0) 4
Bu ders öğrencilere Mahler’in teorisi hakkında detaylı bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Teori Psikanalitik kuramlar arasında ve insanın psikolojik ayrılma ve bireyleşme süreçleri hakkındadır. Ayrıca öğrencilere bir kalitatif yöntem olan içerik analizi ile ilgili temel bilgileri öğrenmeleri beklenmektedir.
PSY486-SelectiveTopics in Cognitive Psychology (Bilişsel Psikolojide Seçme Konular) (Seçmeli)(4-0) 4
Bu ders, hafıza konsolidasyonu, duygusal hafıza ve öğrenmede dikkatin rolü gibi bilişsel psikolojiden seçilmiş pek çok konuyu kapsar.
PSY488-Independent Study in Cognitive Psychology (Bilişsel Psikolojide Bağımsız Araştırma) (Seçmeli)(4-0) 4
Ders, lisans son sınıf öğrencilerinin bilişsel psikoloji alanında ampirik araştırmalar tasarlamalarını, hipotezler oluşturmalarını, veri toplayıp analiz etmelerini ve öğretim üyesi gözetiminde bir araştırma makalesi yazabilmelerini amaçlamaktadır. Yarıyıl sonunda öğrencilerden, öğretim üyesi düzeltmelerini tamamladıktan sonra makalelerini bir dergiye gönderilmek üzere hazırlamaları beklenir.
PSY490-Disaster and Trauma Psychology (Afet ve Travma Psikolojisi) (Seçmeli)(4-0) 4
Bu ders, afet ve travma psikolojisi ile ilgili temel kavramları, travmatik olaylara maruz kalan kişilerin deneyimleyebileceği tepkileri ve bu tepkilerin normal ve anormal boyutlarını kapsar. Aynı zamanda, travmatik stres yaşayan bireyler için müdahale yöntemlerini, psikolojik ilk yardımı ve travmatik olaylardan sonra psikososyal destek uygulamalarını tanıtır.