Program Yeterlilikleri
|
||
1
|
Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
|
2
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
|
|
3
|
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
4
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
|
5
|
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
|
|
6
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
|
7
|
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
|
|
8
|
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
|
|
9
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
|
|
10
|
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.
|
|
11
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
|
12
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
|
|
13
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
|
14
|
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
|
16
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
|
Code
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
PSY 101
|
1
|
4
|
0
|
3
|
0
|
2
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
4
|
2
|
0
|
PSY 102
|
3
|
4
|
2
|
3
|
0
|
2
|
0
|
4
|
1
|
3
|
1
|
0
|
4
|
3
|
1
|
3
|
PSY 113
|
2
|
0
|
4
|
4
|
2
|
2
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
4
|
2
|
0
|
PSY 116
|
4
|
0
|
4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
PSY 214
|
4
|
0
|
4
|
3
|
4
|
0
|
0
|
3
|
2
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
PSY 216
|
4
|
0
|
4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
3
|
2
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
PSY 221
|
4
|
3
|
4
|
2
|
1
|
2
|
1
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
3
|
PSY 222
|
4
|
3
|
4
|
2
|
1
|
2
|
1
|
4
|
3
|
3
|
3
|
3
|
4
|
2
|
3
|
3
|
PSY 244
|
4
|
3
|
4
|
2
|
2
|
4
|
1
|
4
|
4
|
3
|
3
|
1
|
2
|
4
|
2
|
3
|
PSY 245
|
3
|
4
|
4
|
3
|
2
|
3
|
2
|
3
|
3
|
2
|
2
|
3
|
2
|
4
|
1
|
2
|
PSY 251
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
2
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
2
|
3
|
2
|
PSY 252
|
4
|
4
|
4
|
3
|
2
|
2
|
0
|
3
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
2
|
3
|
2
|
PSY 300
|
4
|
4
|
3
|
2
|
4
|
4
|
4
|
2
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
3
|
3
|
PSY 331
|
4
|
1
|
3
|
3
|
4
|
2
|
4
|
4
|
2
|
1
|
3
|
2
|
3
|
4
|
3
|
4
|
PSY 335
|
4
|
3
|
4
|
4
|
1
|
4
|
1
|
4
|
3
|
2
|
0
|
1
|
2
|
3
|
1
|
3
|
PSY 340
|
4
|
4
|
3
|
2
|
4
|
4
|
4
|
2
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
3
|
2
|
PSY 342
|
3
|
2
|
3
|
2
|
1
|
1
|
2
|
4
|
4
|
3
|
2
|
2
|
3
|
4
|
3
|
3
|
PSY 381
|
4
|
0
|
4
|
3
|
0
|
4
|
0
|
3
|
2
|
4
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
PSY 382
|
4
|
0
|
4
|
3
|
0
|
4
|
0
|
3
|
2
|
4
|
0
|
0
|
2
|
0
|
0
|
0
|
MCS 107
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
ACS 105
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
BIO 101
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
1
|
2
|
0
|
0
|
0
|
1
|
1
|
2
|
0
|
TURK 101
|
0
|
4
|
0
|
3
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
ESR 101
|
0
|
4
|
0
|
1
|
0
|
0
|
4
|
2
|
0
|
3
|
1
|
4
|
0
|
4
|
4
|
1
|
SOC 102
|
4
|
4
|
2
|
3
|
0
|
4
|
0
|
3
|
2
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
3
|
0
|
PHIL 101
|
4
|
4
|
4
|
2
|
0
|
4
|
0
|
4
|
2
|
4
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
4
|
ECON 101
|
0
|
2
|
4
|
2
|
0
|
4
|
2
|
1
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
0
|
3
|
0
|
ACS 106
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
TURK 102
|
0
|
4
|
0
|
3
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
HIST 201
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
0
|
ACS 205
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
ACS 206
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
1
|
0
|
4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
HIST 202
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
4
|
0
|
RPW 305
|
0
|
0
|
4
|
4
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
RPW 306
|
0
|
0
|
4
|
4
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
RTW 405
|
0
|
0
|
4
|
4
|
4
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
0
|
0
|
PCS 406
|
0
|
0
|
4
|
4
|
4
|
4
|
0
|
0
|
3
|
0
|
4
|
0
|
4
|
0
|
0
|
0
|
TYYÇ Sosyal ve Davranış Bilimleri Temel Alanı Yeterlilikleri
|
Program Yeterlilikleri
|
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
PSY-01 Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.
|
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir.
|
|
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
|
PSY-02 İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.
|
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir.
|
|
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir
|
PSY-03 Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
|
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir.
|
|
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir.
|
|
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
PSY-04 Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.
|
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
|
PSY-05 Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.
|
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
PSY-06 Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.
|
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir.
|
PSY-07 Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
|
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer.
|
|
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.
|
|
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir.
|
|
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur.
|
|
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden – sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
|
PSY-08 Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.
|
Neyi nasıl öğreneceğini bilir.
|
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder.
|
|
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir.
|
PSY-10 Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.
|
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
|
PSY-09 Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
|
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir.
|
PSY-10 Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.
|
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.
|
|
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
PSY-11 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
|
|
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır.
|
|
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır.
|
PSY-12 Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
|
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.
|
|
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
PSY-13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
PSY-14 Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
PSY-15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
|
PSY-16 Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir.
|
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir.
|